neeltjeblogt











{6 maart 2013}   Goudanet en Biebmaps

Goudanet, zoeken naar de speld in de hooiberg. Een eerste blik op goudanet. Waar zal ik eens naar zoeken? Gouda = stroopwafels. Er zijn hits, maar die geven eigenlijk niet veel informatie over gouda in relatie tot de stroopwafel. Dezelfde hit op google geeft meteen goed resultaat. De bovenste hit bevat de geschiedenis van de stroopwafel. Dat wil ik weten!

Het volgende onderwerp, de zoekterm pijp gouda. Voornamelijk hits uit de collectie van het museum goudA. Een vermelding dat het in de collectie staat. Niet interessants.

Dezelfde hit in google levert meer op! Naast een paar culinaire hits, veel informatie over de geschiedenis van de goudse pijp.

Ik stop mijn zoektocht op goudanet en ga in het vervolg naar google! die begrijpt mij beter….. Maar wellicht wordt het beter!

Het goudse canon is erg boeiend voor mensen die op zoek zijn naar consumeerbare historie. Lekker rondkijken en de geschiedenis van gouda ontdekken. Leuk!

Het goudse canon is gekoppeld aan goudanet. Op die manier kan de lezer meer informatie zoeken. Ik raad het laatste (nog) niet aan, google kan het beter….

Biebmaps

Het eerste wat opvalt is dat biebmaps nog moet groeien, dat zie je ook in vergelijking met Dord. De Goudse biebmaps is nog vrij leeg. Maar dankzij deze oefening komt er vast weer wat meer op te staan 🙂  En verder heeft het gewoon tijd nodig om zich te vullen. Het werkt simpel, de stappen zijn goed te volgen. Hieronder hoe je mijn bijdrage kunt vinden.

Plaats in Gouda:

de steinse tiendweg, een prachtig wandelpad.

tags: steinse tiendenweg, steinse groen, natuur

 

 

 



Plaats een reactie

et cetera